Salt de la 3.000m altitudine alături de campionul mondial Alex Nicolau

Credit foto: Bogdan Paraschiv / Red Bull Content Pool

Aflat într-o pauză competițională, Alex Nicolau (Andi – parașutistul) campion mondial la parașutism – juniori la precizia aterizării, i-a invitat pe Mihai Marinescu și Emanuel Gyenes (Mani – motociclistul), câștigător al raliului Dakar clasa Maraton, să descopere asemănări între motorsport și parașutism, dar și cota adrenalinei pe care fiecare dintre aceste sporturi o atinge.

Proiectul s-a desfășurat marți 21 august pe aerodromul Aurel Vlaicu – Clinceni, iar din pricina vremii caniculare saltulurile au fost efectuate ”doar” de la 3.000 m altitudine.

Dacă ar fi să transpunem cei 3.000 m pe lungime, în cariera lui Mihai Marinescu ar însemna lungimea aproximativă a unui tur de pistă pe circuitul Brands Hatch (Marea Britanie) unde a și câștigat o cursă în actualul sezon al Formulei 2.

Jurnal

10:00 am
Ziua testului a debutat la sol cu Alex Nicolau în rolul instructorului explicându-le celor doi piloți ”tereștri” cum trebuie să își mențină poziția corpului la desprinderea de avion, în timpul căderii libere, în timpul zborului planat după deschiderea parașutei și la aterizare. Se completează formularele necesare saltului în tandem.

10:40 am
Ajutați de doi parașutiști cu peste 7.000 de salturi la activ fiecare Beu și Mani încep să se echipeze pentru salt. În același timp Andi se echipează și prinde camera pe cască pentru a imortaliza saltul.

10:50 am
Mai în glumă, mai în serios cei trei discută despre eventualele temeri ale ”rookie-ilor” în ale parașutismului. Mani și Beu decid însă că experiența merită trăită și se lasă pe mâna lui Andi.

11:00 am
Actorii testului se îndreaptă către avion (un Antonov An2).

11:55 am
Ușa avionului se deschide și Mani este primul care sare. Ghidul său în această aventură este fostul parașutist militar Ioniță Florian.

11:55:30 am
Este rândul lui Beu să facă saltul. Ghidul său este Ramiro Nicolau tatăl lui Andi și un parasutist cu aproximativ 8.000 de salturi la activ.

11:55:55 am
Andi părăsește și el avionul și ”aleargă” să își prindă elevii.

11.55:56 am
Cei trei actori ai proiectului: Descoperă ce au în comun motorsportul și parașutismul sunt în cădere liberă.

11:56 am
După o cădere liberă de 50 secunde în care a atins o viteză de 200 km/h tandemul în care a zburat Mani deschide parașuta și urmează planarea.

11:56 am
Tandemul în care zboară Beu deschide parașuta. Urmează o planare lină către pista aerodromului după o cădere liberă de 50 secunde în care s-au parcurs peste 1.500 m.

11:59 am
Andi aterizează.

11:59 am
Mani aterizează.

12:00
Beu aterizează.

13:00
Se trag primele concluzii ale proiectului, iar Andi se pregătește pentru o săritură de antrenament. Campionul mondial de juniori la precizia aterizării (2010) a reînceput antrenamentul pentru ultima etapă a Cupei Mondiale de Parașutism care va avea loc în Locarno, Elveția în perioada 21-23 septembrie.

Concluzii

Alex Nicolau (Andi – parașutistul): ”Mi-a făcut plăcere să îi introduc pe Beu și Mani în sportul pe care îl practic. S-a văzut că sunt oameni care au parte de multă adrenalină în sporturile pe care le practică și au înțeles foarte repede ce au de făcut. A fost primul salt pentru ei, dar ambii au spus că vor reveni. Nu știu încă dacă aș putea merge cu o motocicletă pregătită pentru Dakar însă în monopost mi-ar fi frică să merg cu 200 de km/h. Parașutismul este un sport mult mai sigur decât pare”.

Mihai Marinescu (Beu – pilotul de monopost): ”Mi-am dorit de foarte multă vreme să încerc această experiență și mă bucur că Andi ne-a permis să intrăm în lumea lui. A fost incredibilă căderea liberă și nu se compară cu nimic din ce am trăit până acum. Cele 50 de secunde până la deschiderea parașutei au fost lungi însă le-am savurat la maxim. Viteza de 200 km/h atinsă în timpul căderii libere am simțit-o diferit comparativ cu cea pe care o simt pe pistă în monoposturi. Totuși, pe lista de elemente comune între cursele cu monoposturi și parașutism aș trece pe lângă adrenalină și viteza. Andi ne-a explicat totul într-o manieră în care a părut că ce facem este simplu, însă este de admirat că el și colegii lui de la Aeroclubul României își trăiesc viața la altitudine și în viteză.”

Ce urmează

Mihai Marinescu
F.I.A. Formula 2: doua curse pe Hungaroring (Ungaria) – 8-9 septembrie;
F.I.A. Formula 2: două curse la Monza (Italia) – 28-30 septembrie.

Alex Nicolau
Faza finală a Campionatului României la Parașutism precizia aterizării – 8 septembrie Baia Mare;
Etapa a 6-a (ultima) din Cupa Mondială de Parașutism – Locarno, Elveția 21-23 septembrie.

Mani Gyenes
International Six Days Enduro (cea mai veche competiție de off-road din lume) 24-29 septembrie – Sachsenring, Germania;
Raliul Dakar 5-20 ianuarie 2013 – Peru, Argentina, Chile;

Red Bull Romaniacs 2013

Lasă un răspuns

Formula Racing / Professional simulator

Din pagina Facebook

Mihai Marinescu

Mid-season, pre-holliday, birthday party!!🤣🍾🎂🎉 #apperitivo #holliday #TantiAuguriCarlo!

Aug 11th 5:10pm • Niciun comentariu

Recomandam