Curse de recuperare și puncte chiar de la prima etapă

Weekendul acesta, la Monza, a debutat sezonul 2013 al World Series by Renault, iar Mihai Marinescu și-a pus amprenta pe ambele curse prin mondul în care a recuperat peste 10 poziții chiar înaintea celei de a doua șicane.

Pilotul Zeta Corse are după primele curse, cu noul monopost Formula Renault 3.5,  cinci puncte în clasamentul general și a dovedit că locul său este în top tenul campionatului care furnizează piloți Formulei 1.
Etapa din Italia a Formulei Renault 3.5 a fost pentru Mihai Marinescu una în care s-a acomodat cu acest campionat, cu echipa Zeta Corse și a continuat procesul de învățare al monopostului. Cele două sesiuni de calificare pe ploaie au fost dificile, iar brașoveanul a fost nevoit să mizeze foarte mult pe start pentru a ajunge în puncte. Dacă sâmbătă a impresionat cu primul său start în acest tip de monopost recuperând 11 poziții până în al doilea viraj, duminică a pornit de pe ultima poziție a grilei de start (26) și la ieșirea din a doua șicană urcase deja până pe locul 13. Practic, cele cinci puncte acumulate la Monza se datorează celor două starturi și modului în care a gestionat duelurile pe pistă.  Brașoveanul a izbutit să reziste presiunilor venite din partea unor piloți cu experiență în competiții precum GP2 Series sau GP3 și s-a menținut pe pistă în duelul roată la roată cu rusul Mikhail Aleshin, campionul Formula Renault 3.5 din sezonul 2010.

La finalul celor 29 de tururi din cursa 2, Mihai Marinescu s-a clasat pe locul 10 izbutind să plece de la Monza cu puncte în ambele curse din World Series by Renault Formula Renault 3.5.

Mihai Marinescu #23 – echipa Zeta Corse
Am vrut să maximizez cât mai mult potențialul pe care îl am și am izbutit să demonstrez că pot puncta în pofida dificultăților din calificări. Încă mă acomodez cu mașina și cu echipa și sunt impresionat de nivelul de combativitate din acest campionat. Aici depășirile sunt mult mai agresive și totul se desfășoară la un alt nivel comparativ cu Formula 2, campionatul în care am evoluat sezoanele precedente. Avem de lucrat la calificări pentru că e clar că putem strânge mult mai multe puncte dacă izbutim să avem sesiuni de calificări bune. Am reușit să salvăm cinci puncte care vor fi prețioase în economia campionatului. Sper să putem lua startul la etapa următoare din Spania (27-28 aprilie Motorland Aragon)”

A doua cursă de la Monza a fost câștigată de Felix Da Costa. Portughezul de la Arden Caterham este pilotul avut în vedere de Toro Rosso pentru un sezon complet anul viitor în Formula 1.

Mihai Marinescu va reveni în România mâine (luni 8 aprilie) ora 13.30 – Aeroportul Henri Coandă cursă Milano/Linate.

Pentru mai multe amănunte despre monopostul de Formula Renault 3.5 și formatul acestui campionat accesați aici.

Credit foto: photopellegrini.com

Lasă un răspuns

Formula Racing / Professional simulator

Recomandam