12 puncte pe singurul circuit acoperit în întregime cu asfalt

Weekend-ul de Formula 2 de pe circuitul francez Paul Ricard a fost unul dificil pentru Mihai Marinescu. Problemele tehnice din prima zi de cursă au dus la o adaptare mai grea cu pista din Provence, singurul circuit din campionat care nu are suprafețele de siguranță și cele de degajare acoperite cu iarbă sau pietriș ci cu asfalt. Locul șapte, obținut atât în cursa de sâmbătă cât și în cea de duminică, i-a adus brașoveanului 12 puncte care îl păstrează în lupta pentru podiumul clasamentului general.

Calificările și cursa de sâmătă au fost compromise din pricina problemelor la sistemul de frânare (la finalul cursei nu mai avea lichid de frână) și funcționarea defectuasă a amortizoarelor spate. Problemele au fost remediate după prima cursă, însă comportamentul mașinii nu i-a permis pilotului să acumuleze prea multe informații refertioare la modul în care ar trebui să seteze mașina pentru cursa a doua.

La Paul Ricard este extrem de important să aduni cât mai multe date la fiecare ieșire pe pistă. Este singurul circuit din campionat care este acoperit în întregime de asfalt și locația în care au fost adoptate pentru prima dată noile soluții de încetinirea a mașinilor când ies de pe pistă. Ideea acoperirii în întregime cu asfalt a venit pentru că se dorește ca piloții să poată reveni pe pistă după ce au ieșit în decor. Pe configurația clasică a pistelor acest lucru este mult mai dificil având în vedere că mașinile se avariază când ajung în zona cu pietriș.

Deși arată ca o pictură abstractă din pricina numeroaselor linii albastre, roșii și albe trasate în zonele din exteriorul pistei Paul Ricard este prima locație în care a fost adoptat conceptul Blue Line. Toate acele benzi trasate cu vopsea albastră sau roșie au niveluri de aderență diferite fiecare având un anumit rol. Zona albastră, care se întâlnește de-a lungul întregii piste, are un nivel de aderență superior celei de pe pistă rolul său fiind de a încetinii vehiculul și de a-i permite pilotului să reintre pe pistă. Zona roșie este poziționată după zona albastră și are cel mai ridicat nivel de abrazivitate rolul său fiind de a opri mașina înainte ca aceasta să ajungă la glisiere.

Având în vedere dificultățile din prima cursă, Mihai nu a putut găsi cele mai bune soluții pentru cursa doi, mai ales că temperatura atât în aer cât și la nivelul pistei a fost mult mai ridicată duminică. Cu o sesiune de calificări în care a testat practic noile amortizoare și s-a străduit să uzeze cât mai puțin pneurile ce urmau să fie utilizate și în cursă, brașoveanul a fost nevoit să se mulțumească cu poziția a șaptea pe grila de start, deși la jumătatea sesiunii era cel mai rapid pilot de pe pistă.

Pornind de pe șapte a izbutit să recupereze o poziție chiar în primul tur și s-a apărat până la jumătatea cursei de Dino Zamparelli. Pe măsură ce numărul de tururi creștea pneurile lui Mihai erau din ce în ce mai încărcate cu bucăți de cauciuc adunate de pe pistă în momentele în care încerca să depășească și intra pe trase diferite în viraje (trasa normală era curată însă restul pistei a fost extrem de murdar de praf și bucăți de cauciuc rămase de la cursele suport pentru Formula 2).

Uzura pneurilor a dus în final la clasarea pe locul șapte și în cursa a doua, focusul acum rămânând pe cursele de la Hungaroring (7-9 septembrie), unde Mihai Marinescu are obiectiv clasarea pe podium. Comparativ cu Paul Ricard unde s-a aflat pentru prima dată în carieră, brașoveanul cunoaște bine pista de lângă Budapesta și în plus își dorește podium pentru românii care vor veni să îl susțină – Hungaroring este cea mai apropiată pistă din Formula 2 de România.

2 Comentarii

  1. titi iasi says:

    I-mi creste pulsul si i-mi salta inima de bucurie cand vad un roman pe podium in formula 2. E bine ca pot vedea cursele in direct si chiar am renuntat la f1 pentru a te urmari, dar nu inteleg de ce domnii Putinica si Ion nu te sustin, esti totusi cel mai Titrat pilot Roman, pilot cu rezultate. De ce amintesc mai mult despre Visoiu (care n-a punctat de loc) si nu amintesc de tine care totusi ai doua victorii si esti si intr-o clasa superioara. Asta e parerea mea. Dar sa lasam polemicile si sa privim spre viitor. Urmeaza un circuit pe care inteleg ca il cunosti bine. Seteaza bine si victoria va fi a ta. vreau sa aud din nou imnul Romaniei. Sansele sunt de partea ta. Nu lasa adversarul sa te copleseasca. Hai Mihai, stiu ca poti sa fii pe prima treapta a podiumului, sa testezi si sa alergi in FORMULA 1.Astept Hungaroring.Nu ma dezamagi. (am 57 de ani si imi plac la nebunie cursele in special monopost) hai pa

  2. nelu says:

    L-am cunoscut pe Mihai Marinescu pe circuitul Paul Ricard din Franta si sunt foarte bucuros ptr. ca este un baiat foarte dragut, amabil si totodata curajos sa poata sa stapaneasca un asemenea bolid!!!Sper ptr. el si echipa lui sa poata sa ajunga acolo unde si-a propus: in formula 1!!!Atunci cand auzeam numele lui pronuntat in difuzoarele circuitului si vedeam steagul si numele Romaniei pe monopostul lui, atunci, chiar m-am simtit mandru ca sunt ROMAN!!!!Bravo MIHAI, BRAVO ptr. ehipa ta, bravo BRASOV,bravo ROMANIA, astea sunt adevaratele valori ale tarii noastre,ei sunt cei ce ne fac cinste!!!MULTUMESC!!!!Sper sa-l mai revad intr-o zi!!!BRAVO!!!

Comenteaza via Facebook

[fbcomments]

Lasă un răspuns

Formula Racing / Professional simulator

Recomandam