Who is he and what is Mihai Marinescu doing

Sezonul competițional 2012 îl găsește pe Mihai Marinescu mai pregătit ca niciodată pentru a acumula puncte, dar și mai important, pentru a câștiga victorii. În acest sezon Mihai participă pentru al-treilea an consecutiv in Formula 2, având șanse reale la câștigarea campionatului și implicit al premiului asociat cu aceasta.

Premiul pentru câștigătorul Campionatului de Formula 2 constă într-un test in monopostul de Formula 1 al echipei Williams și obținerea supra-licenței F.I.A. care-i va da dă dreptul de a participa în mult râvnita competiție de Formula 1.

Poți vedea aici rezultatele evoluției sale din 2011, inclusiv victoria de la Monza, o victorie istorică pentru sportul cu motor românesc.

Vizita ta pe acest website însemnă mult pentru Mihai. Dacă îți place evoluția lui Mihai ca pilot, dă de veste mai departe că România are un pilot cu talent și șanse reale de afirmare.

District Racing Team (Aprilie, 2012)

F2 / 2012 Schedule

 SILVERSTONE (UK)
 ALGARVE (PT)
 NURBURGRING (DE)
25-26-27 Mai
 SPA-FRANCORCHAMPS (BE)
22-23-24 Iunie
 BRANDS HATCH (UK)
13-14-15 Iulie
 PAUL RICARD (FR)
20-21-22 Iulie
 HUNGARORING (HU)
7-8-9 Septembrie
 MONZA (IT)
28-29-30 Septembrie

Contact the team

O experienta incredibila

  • YMIV1186
  • ZM2_7737

Servus!

Sa concurezi impreuna cu Formula 1, in acelasi weekend, in acelasi eveniment, nu era nou pentru mine. Evenimentele de suport de obicei sunt marginalizate si sunt programate la ore inconvenabile, stiu asta din 2008 cand am participat in Formula BMW Europa. Insa cu GP2… e alta poveste! :)

Fiind cel mai important campionat de formule dupa F1, primeste o atentie sporita in comparatie cu celelalte evenimente. Pentru mine a fost o placere si o onoare sa fiu inaintea Formulei 1 pe circuit, cu tribunele pline de fani ai motorsportului.

Am avut o primire calda in cadrul echipei Rapax, cand am facut primul contact cu ei, in aeroportul din Frankfurt. Zburand spre Abu Dhabi, am avut o lunga discutie cu inginerul meu despre masina si circuit. Am incercat sa ne cunoastem cat mai bine intr-un timp destul de scurt, astfel incat interactiunea sa fie cat mai eficienta in timpul weekendului. Mi-a prezentat destul de bine masina cu toate problemele si punctele ei forte, dar am discutat pe filmari si despre circuit. Astfel, cand am ajuns acolo miercuri, nu m-am simtit complet strain.

Prima zi a fost alocata pregatirii „biroului”. Am facut mulajul pentru scaun si am setat pedalele. Dupa ce am primit un briefing consistent de cum functioneaza masina in paramettri optimi (temperatura apa, ulei etc.) si diferite proceduri, am dat cateva ture cu inginerul la pas pe circuit.

Primul contact cu masina a fost pozitiv. Ma asteptam la un monstru (la fel cum a fost la primul contact cu Formula Renault 3.5 in 2009), insa masina nu este mai mare decat una de F2. M-am urcat in ea si m-am simtit imediat confortabil si ca acasa.

Stiind ca nu am foarte mult timp in antrenamentele libere inainte de calificari, le-am folosit la maxim. Primul lucru care m-a surprins a fost puterea. Ma asteptam ca la 620 CP sa fie un salt important fata de Formula 2, insa nu a fost sa fie. Desi are un motor mai mare (V8, fata de 4 in linie :) ), diferenta de putere este foarte usor controlabila. Cele 2 diferente majore si cele la care am lucat in timpul curselor au fost franarile (franele sunt din carbon si functioneaza intr-un interval specific de temperatura si au o eficenta net superioara celor din F2 care sunt din otel) si aderenta aerodinamica (care pe F2 este ca si inexistenta). Ca sa va faceti o idee, cu cat mergi mai tare in viraje cu atat e mai usor sa stai cu aceleratia deschisa la maxim. Aripile si apendicele aerodinamice lipesc masina de sol! Asta nu inseamna ca o poti conduce cu o singura mana! ;)

Dupa prima sesiune eram la 3 secunde fata de primul timp si in calificari am redus diferenat la 2,5 secunde. Sunt foarte multumit ca am reusit sa corectez repede cele mai importante diferente intre mine si Dani Clos, coechipierul meu in prima zi (vineri) si sambata in timpul cursei, cand m-am apropiat la 2 secunde.

Am avut emotii inainte de start, dar eram convins ca voi putea face fata efortului din timpul cursei. Startul ar fi fost bun (momentul plecarii a fost foarte bun comparativ cu cei din jurul meu) daca electronica ar fi functionat la fel de bine. Se vede foarte bine pe imaginile din cursa cum plec de pe loc si incep sa il depasesc pe cel din fata, dar la un moment dat raman fara acceleratie. Am ramas in urma, ruland la viteza mica. A urmat o cursa constanta in care am avut timp suficient sa cartografiez mental toate referintele masinii, comportament etc. (cand esti intr-o sesiune de calificari nu impingi la maxim si mai faci si greseli, mai ales cand ai o masina noua in maini), imbunataindu-ma lap-by-lap. Nu e de mirare ca cel mai bun timp din cursa l-am scos in penultimul tur (cand si prindeam grupul din fata).

Duminica am transformat plecarea buna de pe loc cu castigarea unei pozitii pana in primul viraj, insa ca un rookie cu bun simt, prima oara intru-un campionat in care Stewarzii sunt foarte exigenti si te taxeaza la fiecare greseala (char daca numai o gandesti si te si penalizeaza :) ) ), am ramas pe circuit cand cineva din fata s-a invartit si a ramas in mijlocul pistei, pe cand restul au taiat sicana… :( Un contact in primul tur mi-a cauzat o taietura in fragilele cauciucuri Pirelli (gume destul de greu de menajat). Dupa ce in primele 3 tururi m-am chinuit cu masina, am inceput sa imi dau drumul si sa imping din ce in ce mai tare si din ce in ce mai bine. Simteam cum spate stanga se lasa ma mult decat spate dreapta, dar speram sa fie controlabil. Din pacate, in virajul 3, unde guma era solicitata la maxim, aceasta a cedat… Penele de cauciuc nu sunt niciodata bine venite (vezi Vettel 2 ore mai tarziu si un viraj mai devreme…) Am avut o progresie foarte buna pana in acel moment. Turul meu cel mai rapid pana la abandon a fost cu numai 0,93sec mai incet decat a lui Clos care l-a scos pe al sau mult mai tarziu in cursa; nu doar ca am scos un timp competitiv in comparatie cu Clos, dar cel mai bun timp al meu a fost cu numai 1,5sec mai lent decat cel mai bun tinp al cursei.

Sunt foarte multumit de cum a decurs weekendul si de progresia mea. Consider ca am imbunatati foarte bine avand in vedere faptul ca eram prima oara in acesta masina. Acest lucru imi da increderea de care am nevoie, dar in acelasi timp imi arata ca trebuie sa maresc ritmul cu care ma pregatesc acum. Acest weekend demonstreaza ca Romania poate avea odata un pilot in Formula 1.

Dupa aceasta experienta imi este clar ca urmatorul pas pe care trebuie sa il fac este GP2! M-am convins ca acesta este masina cea mai apropiata in acest moment de Formula 1, are avantajele ca concureaza cu aceleasi gume ca si F1, este pe aceleasi circuite ca si F1 si este campionatul din care au fost selectati cei mai multi piloti de F1. Dezavantajul este bugetul… Acesta este o masina care se conduce mai greu decat cea de F1, o masina care nu iarta. Am tras concluzia ca este foarte greu sa faci rezultat in acest campionat, trebuie minim un an de experienta si in al doilea poti spera sa performezi.

Vreau sa multumesc tuturor, de la sponsori la TOTI fanii care m-au sustinut si au avut incerdere in mine!!!

Proiectul continua, toate panzele sus! Cu incredere si determinare!
Mihai

P.S.
F1 nu da acces echipelor la videouri (onboard), si din pacate nu am cum sa va arat cum a fost in timpul cursei… O mica parte negativa…

11 Comentarii

  1. Viorel says:

    Ar trebui sa facem cheta nationala si sa te trimitem in gp 2

  2. dodo says:

    FELICITARI …ne-ai luat o piatra de pe inima cu explicatiile …..meriti un loc in GP2 cu siguranta….noi iti tinem pumnii…..bafta

  3. Catalin says:

    Salut Mihai!
    Foarte frumos din partea ta ca ne relatezi pe larg cum a decurs weekendul tau. Sper ca va fi la fel si cand ajungi in F1, adica nu ne vei uita.
    Felicitari pentru weekendul acesta, chiar daca cursa 2 s-a terminat nefericit.
    Ne poti spune ce ar presupune concret din punct de vedere al bugetului o participare in GP2?

  4. stefan says:

    Apreciez faptul ca iti faci timp sa scrii aici si sa ne pui la curent cu ce s-a intamplat – cel mai bine e sa aflam de la “sursa”. Imi pare bine ca esti entuziasmat de ceea ce s-a petrecut acolo (cine nu ar fi) si ca nu lasi problemele cu bugetul sa te impinga pe aratura. Cu toate ca e greu, sper sa faci pasul in GP2 in cel mai scurt timp posibil.

    Felicitari pentru weekendul de pe Yas Marina si mult succes in continuare.

  5. Silviu says:

    Felicitari Mihai!

  6. Roxi says:

    Felicitari Mihai!! Daca asta a fost primul pas, in viitor nu poate fi decat din ce in ce mai bine. suntem alaturi de tine :)

  7. Adrian says:

    Multumim pentru faptul ca ti-ai facut timp sa scrii pe larg despre experienta de peste weekend.
    Iti urez sa mananci GP2 pe paine, la anul!
    Mare pacat ca nu putem vedea videouri on-board…Asteptam cu nerabdare sa vad virajele asa cum le-ai experimentat tu.
    All-in-all, well done si la mai mare :)

  8. varu says:

    Felicitari! Te-ai descurcat foarte bine si sunt convins ca la urmatoarele curse in GP2 o sa fie mult mai bine(sunt convins ca o sa fii pilot GP2 in scurt timp).

  9. Madalina says:

    Bravo, Mihai! Am fost alaturi de tine si o vom face in continuare! Spectaculoasa cursa, GP2 e totusi altceva decat F2. Ai facut o treaba buna acolo si speram sa te vedem si la anul in GP2. Multumim pentru relatarea detaliata si pentru faptul ca tii contact permanent cu noi! Multa bafta in continuare!

  10. Marius says:

    Bravo Mihai! Ai fost acolo si ti-ai facut treaba. Akum ca shtim cum au stat lucrurile cu abandonul avem si o explicatzie. Sper din toata inima sa prinzi un contract mai bun pentru sezonul urmator si sa progresezi. Scump tare in GP2, insa e ultima oprire inaintea F1. Multa bafta!

Comenteaza via Facebook

Comentarii via Facebook

comentarii

Leave a Reply

Program sponsorizare

Dacă sunteți interesat să vă promovați compania la nivel național si internațional, expunerea pe care o are Mihai Marinescu ca pilot de Formula2 atât în presa scrisă cât și în emisiunile televizate, este o garanție că vă puteți atinge scopul.

Contactați-ne pentru a stabili împreună detaliile colaborării.

Facebook updates

Twitter updates