Cariera sportivă

Mihai a debutat in motorsport la 10 ani, in karting, unde a reusit 4 titluri nationale consecutive si rezultate foarte bune in kartingul international, inclusiv victorii in curse de campionat european.

Debutul in monopost a avut loc in 2005, iar pe parcursul celor 3 ani petrecuti in Formulele Renault Mihai a castigat 5 curse si a reusit 20 de podiumuri. In 2005 Mihai a fost Vice Campion al Italiei in Formula Renault 1,6, in 2006 s-a clasat pe locul 6 in Campionatul Nord European Formula Renault 2.0 iar in 2007 s-a clasat pe locul 5 in clasamentul seriei World Series by Renault – junori.

In 2008, Mihai a concurat in seria europeana Formula BMW, care se desfasoara simultant cu competitia suprema a motorsportului – Formula 1. Sezonul 2008 a fost unul dificil, cu multe probleme provenite din lipsa de experienta a echipei Fisichella Motor Sport, alaturi de care Mihai a concurat. Mihai a acumulat insa mult in acest sezon, in special pe planul pilotajului.

Odata sezonul oficial incheiat Mihai s-a alaturat, pentru o cursa, celebrei International Formula Master – GP3, si a reusit ca la debut sa se claseze pe podium, ocupand locul 3 in cursa de la Monza.

Cel mai prestigios rezultat al sau este victoria din Macau Grand Prix, obtinuta in Noiembrie 2008. Circuitul din Macau este considerat cel mai dificil circuit stradal din lume, o victorie aici fiind o performanta dorita de orice pilot al lumii, foarte putini fiind insa cei care au reusit-o. De-a lungul celor 55 de ani de istoire ai cursei din Macau, legende ale motorsportului mondial au reusit sa triumfe: Ayrton Senna, David Coulthard sau Michael Schumacher. Acestei liste extrem de selective i s-a alaturat, din 2008, Mihai Marinescu.

In sezonul 2009, Mihai a concurat, sporadic, in World Series by Renault – Formula Renault 3,5 – reusind, in pofida lipsei de pregatire, clasari constante in primii 15, la nivel mondial.

De-a lungul sezonului 2010, Mihai a concurat in FIA Formula 2, reusind cateva curse de mare spectacol, incheiate in primii 4, fiind in acelasi timp privat de rezultate de top de incidente tehnice. La finalul sezonului 2010, Mihai s-a clasat al 11-lea in clasamentul campionatului, fiind remarcat ca unul dintre cei mai valorosi tineri piloti, cu sanse majore la topul 3 al szezonului 2011 in FIA Formula 2.

Formula Racing / Professional simulator

Recomandam